Ubezpieczenia indywidualneUbezpieczenia na życieUbezpieczenia zdrowotne

Kompetentny ubezpieczyciel – najważniejsze cechy

Fotolia.com | #169233264 | Autor: REDPIXEL

Na naszym blogu wspominaliśmy już o tym, jakie błędy popełniane są najczęściej podczas szukania odpowiedniego ubezpieczenia. Pisaliśmy też co zrobić, żeby wspomnianych błędów uniknąć. Doradzaliśmy między innymi, aby precyzować oczekiwania, uważnie czytać umowy, kierować się jakością usług i podchodzić do sprawy z należytą rozwagą. Warto jednak zastanowić się także nad tym, co musi charakteryzować dobrego ubezpieczyciela, ponieważ znajomość podstawowych cech, które powinny go wyróżniać, ułatwi nam podjęcie prawidłowej decyzji i pozwoli na zaoszczędzenie czasu.

Jakiemu ubezpieczycielowi zaufać? Kto będzie dla nas najlepszy? Komu powierzyć sprawy związane z zabezpieczeniem swojego zdrowia, majątku i – ogólnie – przyszłości? Te pytania towarzyszą nam za każdym razem, gdy decydujemy się na wybór ubezpieczenia. Odpowiedź na nie wcale nie jest skomplikowana, ponieważ każdy profesjonalny ubezpieczyciel powinien posiadać zestaw konkretnych cech, świadczących o jego kompetencji i zaangażowaniu. Jakie to cechy? Mamy dla Was kilka podpowiedzi.

1. Ubezpieczyciel, który zadaje pytania

„Dobry ubezpieczyciel wie, co jest dla nas najlepsze” – to prawda, ale trzeba pamiętać, że nikt nie czyta nam w myślach. Dobry ubezpieczyciel wie, czego potrzebujemy, ponieważ… sami mu o tym powiemy! W związku z tym, powinien on umieć zadawać trafne pytania, powinien również być dociekliwy i precyzyjny w wyrażaniu myśli. Umiejętność przeprowadzenia szczegółowego wywiadu jest jedną z najważniejszych cech, które powinna posiadać każda osoba, zajmująca się świadczeniem usług w zakresie ubezpieczeń. W końcu klienta trzeba dobrze poznać i zrozumieć, aby następnie wybrać idealną dla niego ofertę.

2. Ubezpieczyciel, który jest uczciwy

No właśnie, idealna oferta. Pamiętajmy – oferta powinna być korzystna przede wszystkim dla nas! Oznacza to, że musi być ona dobrana uczciwie, w zgodzie z naszymi oczekiwaniami i potrzebami. Dobro klienta powinno być najważniejszą wartością, którą kieruje się ubezpieczyciel – nie może on narażać nas na straty, niepotrzebne wydatki i proponować rozwiązań, które są po prostu zbędne. Oferta, która zostanie nam przedstawiona, musi być – mówiąc potocznie – skrojona na miarę.

3. Ubezpieczyciel, który ciągle się dokształca

Każdy ubezpieczyciel powinien być kompetentny, to pewne. Wiedza ekspercka dotycząca branży ubezpieczeniowej i wszystkiego, co z nią związane, jest wręcz jego obowiązkiem. Obowiązek ten wymaga jednak ciągłej nauki, nieustannego podnoszenia swoich kwalifikacji i rozwijania swoich umiejętności. Co to oznacza? Odpowiedź jest prosta: profesjonalny ubezpieczyciel nie powie, że jest najlepszy – powie, że chce być jak najlepszy i jak najdokładniejszy w tym, co robi. Nie można spocząć na laurach, ponieważ szybko można stracić odpowiednią perspektywę. Trzeba ciągle trzymać rękę na pulsie, być pewnym siebie, ale nie przekonanym o swojej nieomylności!

To zaledwie trzy cechy, ale są one niesamowicie ważne. Co można do nich dodać? Kulturę osobistą, empatię, nieskazitelną opinię i umiejętność wchodzenia w interakcję z drugim człowiekiem. Takich ubezpieczycieli trzeba szukać, aby być spokojnym o swoją przyszłość!

Udostępnij:

Napisz komentarz